lørdag den 7. januar 2012

LykkeStrik

Der er gået strik i det nye år....

Sweater nr 2 på 14 dage er færdig

Strikket i Sirri Beige og Gul



Sweater nr 1 havde mønster i farve, men på nr 2 har jeg lavet mønstret i samme farve som bundfarven og fremhævet mønstret ved at strikke VRANG svt mønsterrapporten.


Sweateren her har således hele 16 firkløvere og må derfor være lidt af en lykkesweater ?


Alle ribkanter har jeg startet/sluttet  med en kontrastfarve, bare for at den ikke skal blive for kedelig.

Nedenfor ser du den mønsterrapport jeg har anvendt. ! Næste gang jeg strikker efter denne vil jeg dog lige rykke de gule striber hhv. en omgang op og ned !


SIRRI garn og GRUNDMØNSTRET til sweateren kan du få lige HER Den ligger i en S/M som nr 2 er strikket i og i en M/L som nr 1 er strikket i.
OPSKRIFTEN ligger ikke lige i webshoppen men skriv i kommentar at du vil strikke denne sweater, man skal bruge til S/M  300g bundfarve 100g til mønster, STR L/M 400 gram bundfarve og 100 til mønster.

Sweateren er meget enkel at strikke,mønstrestykket til at komme igennem og så har den en rigtig lækker pasform!

Specielt synes jeg godt om at halsen ikke går så langt op kan nemlig godt lide at have uldfniller godt væk af næsen ;-)

Sirrigarn er lidt krads fra start MEN efter vask bliver det super skønt og "blødt" jeg har vasket på uldprogram i MASKINEN med Oliven uldvaskemiddel fra Sonett.

Nyd Dagen

KH

18 kommentarer:

Heidi Clara sagde ...

De er altså super fine dine trøjer :) Syntes selv det er svært at finde mønstre der sikker pænt.

laj sagde ...

rigtig flot lykke trøje!

Betty sagde ...

Hvilken lykke..... super flot resultat, men lige nu vil jeg kaste mig over din fantastiske pude..... tusind tak for din skønne blog, hvor jeg henter en masse inspiration!

Fortsat god lørdag!

Uldbegavet sagde ...

Du laver nogle meget fine trøjer og i en utrolig hastighed. Jeg er vild med dit farvevalg.

unikarina sagde ...

Wenche - det går da lynende stærkt med strikkeriet i øjeblikket. Jeg er vild med din trøje - super lækre farver og kan godt lide at firkløverne er struktur og ikke farve... Sikker på at den bliver et hit...

Blomsterpigen sagde ...

Den er rigtig fin. Kan desværre ikke se mønstret så godt, men hvor er du altså bare dygtig!

Handmade by GEERTSEN sagde ...

Ih altså, Wenche! Hvor er du dog flittig og hvor bliver det bare fint, det du får lavet. Lækker stil:-) Kh Rikke

ea-o sagde ...

Den er blevet så super fin. Er desværre gået lidt "død" i min egen og strikker på lidt andet imens.

Anne-Mettes Have sagde ...

Sikke nogle lækre trøjer, skønne farver på dem begge to.

Mange hilsner
Anne-Mette

duBedåre sagde ...

2 gensere allerede i år! Utrolig!

Denne var lekker, glad og rolig på samme id. Fin!

Lise Halager Zielinski sagde ...

Wau det går stærkt. Super flotte trøjer - lige som din blog. En farlig side at komme ind på, med alt den inspiration man kan finde :o)
Tak for du deler alle de smukke kreationer.

Sacha sagde ...

Hvor ser den lækker ud.

Får virkelig lyst til at give strikkepindene en chance.

Gitte sagde ...

Meget lækker "rå" sweater. Den skal nok bringe lykke med de 16 kløvere :-)

Godt nytår.

Frøken Nobel sagde ...

Super flotte trøjer. Jeg får helt lyst til strikke en trøje selv.
Måske er det bare mig, men jeg kan ikke finde grundmønsteret til trøjen på dine links - kan kun finde garnet. Måske har jeg misforstået?
Og jeg er helt enig med de andre "damer" - rigtig flotte farver:-)

tusindfryd sagde ...

Kære Frøken Nobel :-)

Mønstret får man med du skal blot skrive at du gerne vil have dette mønster

KH

Anonym sagde ...

Med 6 bundter sirri garn liggende, vil jeg gerne i gang med denne skønne trøje. Har dog prøvet at finde et sted på hjemmesiden du linker til hvor jeg kan købe opskriften? Kan du hjælpe. Mange tak for en skøn blog. Mvh Lise.

Kaptajn Willy sagde ...

Neeeeeej den er fin, gid jeg havde tålmodighed til at strikke i andre størrelser end 0-3 måneder...

[hadla] sagde ...

iiih har aldrig tænkt på at vaske den i maskinen, det skal jeg prøve! Jeg synes virkelig det kradser for meget, selv for en færing :) så jeg havde lidt opgivet at bruge al mit sirrigarn som bare ligger og flyder. Flotte trøjer!