torsdag den 2. februar 2012

En Lille Varm En

Udenfor bider frosten godt til i disse dage.

Så min første børnestriktrøje må siges at være blevet færdig på rette tid.



Jeg har været igang med L-Uld som er super blødt og lækkert at arbejde med og helt kradsefri ;-)

Mønstret ville jeg gerne skulle kunne gå til både drenge og piger således at man "bare" kan variere i farverne

og så skulle mønstret også være til at komme igennem for alle, har man mod på mere og evner kan man jo altid fylde på.


Ribkanterne har jeg valgt "stramme" og "høje" da det til børn er rart at der er plads til ærmerne under jakken, at det lukker godt til omkring håndled og omkring numsen så man kan tumle derudaf uden at snavs og blæst kommer ind i sweateren.

Man kan også vælge dem mere løse ved at vælge en pind større eller en rib 1r 2 vr, smagssag :-)


Sweateren her har jeg lavet i Str 4 år, men jeg vil spørge Tanterne om de vil lave et "rigtigt" mønster på den til flere størelser nu de har garnet, så kan i andre nemlig også strikke med :-)

Det er en raglansweater og er man nervøs for mønster kan man jo køre den i een farve eller med striber s er den helt og aldeles easypiesy!

Nyd Dagen

KH

8 kommentarer:

Hunch, Camilla Tange Peylecke sagde ...

Den er virkelig fin, smil

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den fin. Jeg er begyndt at overveje om du sover med strikkepindene tapet til hænderne, for jeg synes du når det mest utrolige.

Udda Bella sagde ...

Hold da op hvor er den lækker!!!! Du er virkelig god til de der pinde.

Handmade by GEERTSEN sagde ...

Hvor er den lækker! Jeg får lyst til at strikke den:-) Kh Rikke

Irene sagde ...

Neeej, lige sådan en raglan-sag jeg har ledt efter :-) Det ville være skønt hvis den blir tilgængeligt for os, der ikke kan uden en opskrift :-)

Mig & Maya sagde ...

Fint, fint, fint- vil gerne have sådan én til min datter også- bestiller lige noget garn hos Tanterne

Anonym sagde ...

Hej. Ved du om Tanterne snart har en opskrift klar på denne skønne raglan-sag? :-)

Kamilla Waleria Madsen sagde ...

Den er virkelig fin! Det er da lige før, jeg har lyst til at være 4 år igen, bare for at kunne passe den :-)

Kig forbi//
curlydiamond.blogspot.com

Kamilla