lørdag den 28. april 2012

DIY - Til De Pyntesyge

Imens LINE og jeg DukkeWorkshopper for vildt får i lige en lille DIY til de Pyntesyge :-)

Lidt strik, en hårelastik og en PYNTEKNAP på ex. 36 Linier er alt hvad du behøver for at lave din helt egen pyntelige sløjfeelastik.


Strik/hækel en kvardrat på ca 11x11cm...



Fold midt ret mod ret og sy sammen på langsiden, lad en lille åbning stå ( mellem nålene)

 
Sæt en nål i folden....


Og pres den syede langside ned til nålen....


Sy ny enderne sammen i begge sider og vend retsiden ud....


Sæt en nål på midtlinien og ri hele vejen rundt....


Træk godt sammen og snør evt rundt om med sytråden, hæft rigtig godt....


Sy en pynteknap i ønsket størelse fast....


 Sy elastikken godt fast, gerne sy lidty gennem elastikken!


Så er den færdig!


Sløjfen gør sig også ret godt som pynt foran på min nye frakke....


Eller bagpå ?



Pynteknapper i kæmpe udvalg finder du HER

Nyd Dagen, det gør jeg :-)

KH

8 kommentarer:

Marianne sagde ...

Ej hvor er den skøn - sådan en må på min datters vest:-)

Udda Bella sagde ...

Tusind tak for at du deler din søde idé

Lena sagde ...

Den er fin, super idé ;)

Annchen sagde ...

Vildt sød..:)
Tror jeg da skal prøves.. Hvad betyder de 36 linier..? Hvor stor er den i cm..?:) Har luret lidt på dem alle men kunne ikke finde ud af det..;)

Line sagde ...

Anne, på min shop står der ude i højre side hvad linierne svarer til i millilmeter.
Kh Line

Mia sagde ...

Go ide. Jeg er ved at sy en kanin bamse og tænker at denne ku bruges som butterfly :)

Camilla sagde ...

Den er skøn er vild med mønsteret i strikket.. Hvordan strikkes det mønster..?
Kh Camilla
http://celinas-verden.blogspot.com

Barbara sagde ...

Dejlig idé. Jeg har strikket den, dog i perlestrik til en hue. Så tak for opskrift!

Er du nysgerrig kan du kigge her: http://fruobenhaupt.blogspot.dk/2013/02/tsehue.html